Verkkosivujen kävijämäärät ovat haluttua tietoa sivuston pitäjälle

Tietoja verkkosivun kävijöistä hyödynnetään monin tavoin

Verkkosivujen kävijämäärät kertovat yksinkertaisesti sanottuna siitä, toimivatko sivut ja käykö siellä kukaan. Useimmiten tavoitteena sivujen pitäjällä on, että sivusto houkuttelee puoleensa kävijöitä, oli kyse sitten yksityisistä tai yritysten sivustoista. Aktiivinen liikenne sivuilla tuo mukanaan positiivisia asioita, lisäämällä muun muassa yrityksen tunnettavuutta. Lisääntyvät kävijämäärät sivustolla ovat positiivinen signaali ja toivottu asia, onhan kävijämäärillä vaikutus myös tuotteiden myyntilukemiin ja sitä kautta tuloksiin ja kasvavaan bisnekseen.

Verkkosivujen kävijämäärät ovat helposti seurattavissa

Erilaisia työkaluja sivustojen kävijämäärien seurantaan on monia. Yksi työkalu, jolla seurata dataa verkkosivujen kävijöistä, on Google Analytics. Se kertoo sivuston kävijämäärän lisäksi muun muassa sen, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä ja mitkä eivät, kuinka pitkiä vierailut sivustoilla ovat, mistä kanavista kävijät saapuvat sivuille ja millä laitteilla he sivustoa käyttävät.

Hyvin tehdyt verkkosivut ovat perusta kävijöiden kiinnostukselle. Panostamalla nettisivujen toteuttamiseen oikealla tavalla yritys sijoittaa myös tulevaisuuteensa. Asiakkaat tutustuvat usein netissä yrityksen sivuihin ennen ostopäätöstään ja tekevät hankinnat usein yrityksen verkkokaupan kautta. Teknisesti toimivat ja helppokäyttöiset verkkosivut ovat tärkeä osa asiakaskokemusta. Prima paper tarjoaa sivustollaan asiantuntevaa ohjausta hyvien verkkosivujen rakentamiseen.

Miten saada enemmän kävijöitä sivuille

Verkkosivujen suosion kasvattamisessa on useita kullanarvoisia keinoja. Olennaista on kirjoittaa asiantuntevaa sisältöä ja päivittää blogia säännöllisesti. Uusien tarinoiden ja kuvien julkaiseminen pitää yllä mielenkiintoa ja antaa syyn vierailla sivuilla useamminkin. Muista myös aktiivisuus sosiaalisessa mediassa! Hyödynnä Facebookia, Twitteriä ja Instagramia sivustojesi seurannassa ja hyödynnä laajasti digitaalisen markkinoinnin keinoja.